Aan de slag!

Alweer bijna twee weken geleden hebben de studenten van de cursus Mediawijsheid de goede doelen gepresenteerd waarvoor zij zich gaan inzetten. Ik was vooraf zeer benieuwd naar de keuzes en de motivatie ervan. En werd in zijn totaliteit aangenaam verrast.

Sterke keuzes en dito motivaties. De vier goede doelen zijn:

  1. Books4Life Tilburg
  2. Het dagboekenproject van Hulp voor Helden
  3. De Stichting Broodnodig van Pater Poels
  4. Inloophuis Toon

Op hun blogs houden de studenten de voortgang van het project bij (de nummers van de groepen corresponderen met de nummers van genoemde goede doelen):

De ene groep is verder dan de andere, maar het lijkt erop dat alle groepen de uitdaging aangaan. Ik heb nog geen tijd gehad om echt te bestuderen wat de studenten al op de blogs hebben gedeeld (griep!), maar ga dat zeker nog doen. Zo op het eerste oog lijkt het een mooie ‘worsteling’ te gaan worden tussen denken (en wetenschappelijk inbedden) en doen (het beoogde doel behalen).

Welke mediastrategie ontwikkelen we om het doel te bereiken en hoe evalueren we steeds of de gemaakte keuzes daarin ook effectief zijn?

Komende maandag krijgen de studenten van Ed Clevers, Hoofd Bureau Project Portfolio Management bij ROC Nijmegen, handvatten om hun project gestructureerd en effectief te organiseren. Zijn motto: de goede projecten doen en de projecten goed doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *